Együttműködés fejlesztése

Hibaüzenet

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls _menu_load_objects() függvényben (/home/web/convictus.hu/www/convictus.hu/includes/menu.inc 579 sor).

Az együttműködési nehézségek mögött sokféle ok állhat, ezért érdemes először tisztázni a lehetséges okokat, és csak azután megtervezni a beavatkozást. (Lásd még erről a cikket a "stratégia tervezése" c. olvasmányok között: "VÁLTOZÁSI FOLYAMATOK A BELSŐ EGYÜTTMŰKÖDÉS SZOLGÁLATÁBAN" címmel!)
Az együttműködés akadozása tünet, az háttér okot is  meg kell ismerni a hatásos kezelés érdekében.


Az együttműködési nehézségek mögött meghúzódhat:

  • a stratégia (értékek, küldetés, célok) hiánya: nem lehet tudni, hogy minek érdekében fogjanak össze az emberek,
  • a stratégia ismeretének a hiánya: a vezetők ismerik, de a munkatársak nem a közös célokat és értékeket,
  • szervezeti változásokat vetít előre a feszültség, amely még nem tudatosodott vagy kezelt,  
  • együttműködés helyett a versengést jutalmazza az ösztönzési rendszer, az embereknek nem érdekük az összefogás,
  • a rendszerben egymással ellentétes érdekek érvényesülnek, amely konfliktusok forrása,
  • egyes vezetők keményen versengenek egymással a munkatársaikat is magukkal húzva,
  • egymást nem ismerik a munkatársak, így egymás kommunikációs kódjait sem tudhatják,
  • a társas kapcsolati háló szétzilált (pl. létszámleépítés vagy jelentős bővülés hatására) állapotban van,
  • egyes kulcspozícióban lévő emberek között megromlott a kapcsolat, stb.

Mielőtt megtervezzük a közvetlen vezetővel és a HR-essel a beavatkozást egy csoport életébe, alaposan meg kívánjuk vizsgálni a valós okok rendszerét, hogy a cégnek és a helyzetnek megfelelő módszereket tudjuk ajánlani. (A csoportszerkezet és dinamika megismerése is ezt szolgálja.) Különböző okok más-más lehetséges kezelést tesznek szükségessé. Az egyik esetben a stratégiai tervezés hiányát kell pótolni, vagy annak eredményét elterjeszteni, a munkatársakkal a kommunikációt javítani, a másik esetben az ösztönzési rendszert kell módosítani, harmadik esetben valós csapatépítésre lehet szükség, konfliktusok esetén pedig a mediációra.  Minden eset más, egyediként kezeljük mi is.

Tekintsék meg kínálatunkat az alpontok alatt és a belső linkek segítségével!