Szervezeti tanulás és a változások kezelése

Hibaüzenet

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls _menu_load_objects() függvényben (/home/web/convictus.hu/www/convictus.hu/includes/menu.inc 579 sor).

Szervezeti tanulás

Körülöttünk tudásalapú gazdaság alakulkt ki, amellyel vagy bírjuk a versenyt, vagy elveszítjük azt is, amink van. A gyorsabban tanulni tudó szervezetek a versenyképesek. 
A szervezeti tanulás olyan folyamat, amely során a  szervezetben új tudás jön létre (asszociációk gondolati mintázata, a jelenségek mögötti új jelentések és a korábbi viselkedések összefüggéseinek belátása, rendszerben észlelése), az új ismeret elterjesztésre kerül a szervezetben, közös ismeretté lesz, amely beépül a szervezet memóriájába (pl. új utasítások, sémák, előhívható adatbázis  formájában). Ez a tudás a  későbbi döntésekhez és az akciók megvalósításához tartósan elérhető minden tag számára, így kibővül  a lehetséges viselkedések köre, megvalósul a tagok viselkedésváltozása, a hibák korrekciója és a környezethez jobban illeszkedni tudó szervezeti működés.

Kiknek ajánljuk?

Olyan vezetői csoportoknak, amelynek tagjai felelősséget éreznek szervezetük fejlesztéséért, tanulásáért és a változások kezeléséért.

Röviden a programról

A munka első szakasza workshop keretében zajlik, majd a fejlesztési irányok és projektek meghatározása után projektcsoportokban. Az újdonságok elterjesztését informálással és betanítással, és a munkatársak bevonását erősítő nagycsoportos technikákkal érdemes támogatni.

  • Mi a tanulás?
  • Mi a szervezeti tanulás?
  • A tudástőke elemei. Mi hogyan állunk ezekkel?
  • A stratégiai nézőpontok, a tanulás és fejlődés szerepe
  • A tudásalapú szervezet
  • Hogyan tanulnak a szervezetek?
  • Tanuló szervezet-e a miénk?
  • Hogyan tanulunk és milyen kihasználatlan lehetőségeink vannak még?
  • Min akarunk változtatni?
  • Hogyan akarunk változtatni?
  • Mire van még szükségünk, amit eddig nem használtunk ki?
  • A változtatás folyamata, időzítése
  • Várható emberi reakciók és kezelésük
  • Az elköteleződés kiváltása, a bevonandók köre
  • A tanulási mechanizmusok tudatos kezelése és a változtatások tervezése

Várható eredmények

  • szemléletében, módszereiben megújuló szervezet,
  • a szervezeti tanulást tudatosabban kezelő vezetők,
  • a szervezetben elszórtan meglévő résztudásokból integrált, cégre szabott értékteremtő folyamatok és eredmények születnek,
  • a szervezet energiái és szinergiái élénkülnek, új lendületet kaphatnak.

Kérhető kiegészítő szolgáltatások