Coaching

Hibaüzenet

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls _menu_load_objects() függvényben (/home/web/convictus.hu/www/convictus.hu/includes/menu.inc 579 sor).

Mi a coaching?

Az angol eredetű szó eredeti jelentése: az edző által végzett munka. A kifejezés a sportpszichológiából a 80-as évek elején került be az üzleti világ fogalomrendszerébe.

A coaching a tanácsadás egyik formája, egyénre szabott olyan fejlesztési program, amely során - a döntéseket hozó cselekvő - ügyféllel együtt határozzuk meg a célokat, a fejlesztendő ismereteket, készségeket, és ezek alapján a közös tanulás - tapasztalat feldolgozás tárgyát képező témákat.

Célja az egyén szerepéhez tartozó feladatok sikeres teljesítéséhez szükséges személyes hatékonyság fejlesztése, legyen annak útja az önismeret, a kulcskompetenciák vagy éppen szakmai készségek fejlesztése. A fejlesztés mindig jövőorientált célok mentén, de egyéni tempóhoz és élethelyzetekhez igazodva halad előre. Előfordulhat, hogy az egyéni foglalkozáson túl szakirodalmat, megfigyelési feladatokat, és gyakorlatban kipróbálandó módszereket mint „házi feladatokat" is kap a coachingot igénybe vevő személy.

A közös munka „szintjei":

  • Személyen belüli témák (gondolat, érzelem, cselekvés)
  • Kapcsolati és folyamatra vonatkozó témák (társas készségek, viselkedési minták, stb.)
  • Munkamódszertani témák (a munkavégzéssel kapcsolatos szakmai ismeretek alkalmazását segítő, készségeket fejlesztő)
  • Szervezeti folyamatokra és dinamikákra vonatkozó feldolgozás

Irányulhat a coaching:

  • a tudás- és készségfejlesztésre,
  • személyiség működésére, ha a sikeres teljesítmény akadálya ebben található (attitűd, motiváció, működésmód)
  • problémamegoldás, döntés, megvalósítás elősegítésére (konkrét helyzetek elemzésén, feldolgozásá keresztül).

A módszer rendkívüli előnye a személyre szabottsága, amelyben a coach diszkréciót vállal, a kapcsolat kizárólagos. A coach kizárólag ügyfele sikeréért, annak fejlődéséért dolgozik. feltétel nélkül elfogadja őt, támogatja és végigkíséri a változása folyamán.

Tipikus coaching helyzetek:

  • Döntési dilemma, bizonytalansági helyzet
  • Tudás és tapasztalat hiánya
  • Új szerepre való felkészülés
  • Kihívásokra, változásokra való felkészülés
  • Bonyolult, komplex helyzetek, feladatok gyakori előfordulása
  • Személyes nehézségek a helyzet, feladat/ok kezelésében
  • Helyzeti nehézségek, gyengeségek
  • Az ügyfél (vezető, szakértő) magánya (a szervezetben nincs másik azonos érdekű, felkészültségű, helyzetű társ, akivel megbeszélje és átgondolja dilemmáit)
 

Executive coaching vezetők számára

Kiknek ajánljuk?

Ajánljuk azoknak a közép- és felső szintű vezetőknek, akik

  • a vezetői munkájukkal kapcsolatos dilemmáikat kívánják megbeszélni a témában jártas coach-csal,
  • vezetői készségeiket kívánják személyre szabott módon fejleszteni,
  • változásra készülnek, vagy szeretnék felkészíteni a szervezetüket (vállalatot, vállalkozást, intézményt),
  • tudatosabban szeretnék végezni vezetői munkájukat.

Várható eredmények:

  • mélyebb és digfferenciáltabb önismeret,
  • személyes hatékonyság és problémamegoldó képesség fejlődése,
  • új felismerések a rendszerösszefüggésekről,
  • beavatkozási cselekvési tervek kidolgozása,
  • szervezeti megújító, változást segítő programok kialakítása,
  • új szerepekre való tudatos felkészülés,
  • az egyéni és a szervezeti teljesítmény emelkedése,
  • a viselkedés kiegyensúlyozottabbá válása,
  • és amely az előzetesen egyeztetett célok között megfogalmazódott.
További információt kérek!

 

Coaching humánerőforrás-menedzserek számára

Kiknek ajánljuk?

Azoknak a HR vezetőknek, ill. munkatársaknak, akik

  • szerepüket a szervezettel és vezetőkkel szeretnék elfogadottabbá tenni,
  • dilemmák foglalkoztatják a HR-es csapat vezetésével kapcsolatban,
  • HR rendszerek bevezetésén vagy megújításán dolgoznak,
  • nehézségeik vannak a szervezeti dinamika kezelésében,
  • szeretének az újdonságokról ismereteket, tudás szerezni, ill. azok alkalmazhatóságáról tanulni, de nincs idejük iskolarendszerű képzéseken magas óraszámban részt venni,
  • szeretnének hozzáértő szakértővel együtt gondolkozni a munkájukról, szerepeikről.

Várható eredmények:

  • saját szerep differenciáltabb megközelítése,
  • tudatosabb változáskezelés,
  • módszertani ismeretek, készségek fejlődése, alkalmazása,
  • új, kreatív gondolatok, programok kidolgozása,
  • HR-es csapat tudatosabb vezetése.
További információt kérek!

 

Coaching vállalaton belüli oktatók, trénerek számára

Kiknek ajánljuk?

Azoknak a vállalaton belüli szakmai oktatóknak, vagy készségfejlesztéssel foglalkozó trénereknek, akik

  • szeretnének többet tudni a személyiség- és készségfejlődésről,
  • kompetencia-alapú képzési rendszer kidolgozásán tevékenykednek,
  • képzési program- és tananyagfejlesztésen dolgoznak, és európai mércéhez kívánják viszonyítani munkájuk eredményét,
  • távoktatási tananyagot fejlesztenek, de annak pedagógiájában és módszertanában nincsenek elmélyülve,
  • szeretnék összekötni a pszichológiai, pedagógiai elméleti és szakmódszertani alapokat a mindennnapi gyakorlatukkal,
  • szeretnék tudatosabban kezelni a tanuló csoportokon belüli csoportdinamikai eseményeket.

Várható eredmények:

  • megalapozott és elmélyült pszichológiai és padagógiai, módszertani ismeretek és készségek,
  • új képzési programok, támogató segédanyagok (előadás, munkafüzet, könyv, elektronikus tananyag, távoktatási tananyagterv)
  • sikeresebb oktatói, tréneri munkavégzés,
  • tudatosabban kezelt csoportfolyamatok.
További információt kérek!

Coaching értékesítők számára

Kiknek ajánljuk?

Értékesítés területén dolgozó munkatársaknak, területi képviselőknek, akik törekednek arra, hogy munkájukat nagyobb személyes hatékonysággal tudják végezni, ill. szeretnék megérteni nehézségeik okát és azok kezelési lehetőségeit.

Várható eredmények:

  • sikeresebb értékesítés, nagyobb teljesítmény,
  • javuló kapcsolat az ügyfelekkel,
  • a kommunikációs készségek fejlődése (pl. érvelés, kifogáskezelés),
  • belső stressz csökkenése, kiégés megelőzése,
  • rendszerszerű problémakezelés.